Du kommer bli förbannad. Det blev jag!

Vilken lång jävla dag det var igår! Jag har redan nämt att jag gick upp klockan 04.22. Då hann jag läsa en bok, se på två filmer och äta frukost två gånger innan Jag åkte in till Mjölby för att skaffa nytt id-kort. Gick till Expert och tog bara en bild och godkände den utan att titta på den. Jag såg ut som en svettig tjockisbebis med vattenskalle, långt hår och pundarögon. Men ändå cool på något sätt.

Efter att jag hade varit på banken gick jag tillsammans med en kompis som helst inte vill bli nämnd och lunchade på Tiynson Mandarin. Där satt vi ganska länge innan vi gick till systemet. Jävlar min fot har somnat och nu kommer den där förbannat äckliga stickiga, kittliga känslan som man bara vill smälla åt fanders och nu undrar jag vad i helvete som har hänt med textstilen!?

I alla fall. Efter äventyret på Systembolaget drog vi runt till olika skojare i Mjölby innan vi var tvungna att dra till systemet igen för att min kompis skulle köpa ut åt minderåriga men det får jag inte säga. Efter det gick vi och checkade en kompis nya lägenhet som var lite modernt sextiotalsaktig. Hon har en fet hamster men den är gullig. Sen till den anonyma kompisens lägenhet där vi satt en askort stund före vi skulle leka grillkväll uppe på en kulle. Jag ändrade mig och blev blixtplötsligt osugen på att dricka alkohol så jag spelade gitarr för mig själv istället. De andra kanske lyssnade men det skiter jag i.

Jag blev en no-man. Tackade nej till alkohol, tackade nej till käk, åkte hem och tackade nej till att hänga med några kompisar och glo på matchen. Jag åt lite mat, kollade på film och gick sedan och la mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0